Calendar – general
- Luni, 29 septembrie 2025, ora 08:00 → Se deschide platforma pentru depunerea cererilor de
bursă: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ - Vineri, 17 octombrie 2025, ora 16:00 → Se închide perioada de depunere.
Particularități – Burse sociale
- Dosarele pentru bursa de ajutor social se încarcă într-un singur fișier PDF
- Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinții studentului lucrează sau
domiciliază în străinătate sau dacă veniturile familiei sunt zero. - Joi, 16 octombrie 2025.Termen pentru încărcarea dosarului complet.
- 17 octombrie 2025 (până la ora 16:00): doar completări la dosarele deja depuse până în
16 octombrie. Conform. Art.18, alin 13 din Regulament.
Pași de urmat (toate tipurile de burse)
- Descarcă formularul de cerere din platformă.
- Completează integral datele solicitate (atenție la categoria corectă de bursă, pentru toate
categoriile există detalieri mai jos). - Semnează cererea.
- Încarcă documentele în platformă.
o Pentru bursa socială: anexează toate actele într-un singur PDF, în ordinea prevăzută
de Anexa Verificarea conformității…, semnate pe fiecare pagină, și numerotate, cu
excepția Anexei Verificarea conformității … care nu se numerotează. - Verifică în platformă statusul, deoarece se pot solicita clarificări/completări. Dacă se
solicită clarificări, TOATE documentele trebuie reîncărcate, deoarece platforma păstrează
doar ultimul document încărcat.
Cererile și dosarele pentru toate categoriile de bursă vor fi depuse EXCLUSIV prin mijloace
electronice, folosind platforma de burse disponibilă la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
(Accesând acest link se depune cererea.)
Regulamentul de burse, aprobat în ședința Senatului din 25 septembrie 2025, se găsește AICI
La depunerea prin mijloace electronice a oricăror documente care însoțesc cererea, acestea vor fi
însoțite de o declarație pe propria răspundere a studentului, referitoare la conformitatea
documentelor. Documentele încărcate electronic nu mai necesită depunerea în format fizic.
Conform Regulamentului de burse al Facultății mediile minime de acordare a burselor pentru anul
universitar 2025/2026 au fost stabilite după cum urmează:
- Media minimă de acordare a burselor de performanță, categoria I: 10,00;
- Media minimă de acordare a burselor de performanță, categoria II: 8,50;
- Număr minim de credite pentru acordarea burselor sociale și medicale: 20 de credite la
disciplinele de specialitate.
Din fonduri de la bugetul de stat se acordă burse exclusiv studenților înmatriculați pe locuri finanțate
de la bugetul de stat.
Din fondurile proprii ale UBB, în limita fondului disponibil, se acordă burse atât studenților
înmatriculați pe locuri finanțate de la bugetul de stat, cât și celor înmatriculați în regim cu taxă.
Bursele se atribuie beneficiarilor pe durata unui semestru (semestrul I – lunile octombrie–februarie;
semestrul II – martie–iulie) și se acordă pe perioada desfășurării activităților didactice, prin care se
înțelege: cursuri, seminarii, laboratoare, proiecte, activități practice, sesiune de examene, conform
graficului activităților.
- BURSE PERFORMANȚĂ Categoria I și II Cererea pentru acordarea bursei de
performanță (SE DESCARCĂ FORMULARUL DE CERERE, SE COMPLETEAZĂ PENTRU
CATEGORIA DE BURSA SOLICITATĂ, SE SEMNEAZĂ ȘI SE ÎNCARCĂ ÎN PLATFORMĂ
https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 29.09.2025 ora 8,00 – 17.10.2025, ora 16.00.
- BURSE SOCIALE Cererea pentru acordare bursei de ajutor social (Detaliere mai jos – SE
DESCARCĂ FORMULARUL DE CERERE, SE COMPLETEAZĂ CU TOATE DATELE SOLICITATE,
SE ANEXEAZĂ TOATE DOCUMENTELE SOLICITATE, SE SEMNEAZĂ ȘI SE ÎNCARCĂ ÎN
PLATFORMĂ https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 29.09.2025 ora 8,00 –
16.10.2025.
IMPORTANT: DOSARELE PENTRU ACORDAREA BURSEI DE AJUTOR SOCIAL VOR FI SCANATE
ÎNTR-UN SINGUR FIȘIER PDF ȘI VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 16 octombrie 2025. În data de
17 octombrie 2025 se pot completa doar dosarele incomplete depuse până în data de 16
octombrie. DUPĂ DATA DE 17 octombrie 2025, ORA 16,00, NU SE MAI ACCEPTĂ COMPLETĂRI CU
ACTE JUSTIFICATIVE LA DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ.
Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinții studentului lucrează sau
domiciliază în străinătate sau dacă veniturile familiei sunt zero.
Vă recomandăm să încărcați în platformă dosarele pentru acordarea bursei de ajutor social cât mai
repede posibil, deoarece dacă veți primi observații de la secretariat veți avea timpul necesar pentru
completarea dosarului.
Salariul mediu minim net LUNAR pentru perioada septembrie 2024 – august 2025 este
2503,66 lei/membru de familie.
- BURSELE SOCIALE (MEDICALE) Cererea pentru acordare bursei de ajutor social (Detaliere
mai jos – SE DESCARCĂ FORMULARUL DE CERERE, SE COMPLETEAZĂ CU TOATE DATELE
SOLICITATE, SE ANEXEAZĂ TOATE DOCUMENTELE SOLICITATE, SE SEMNEAZĂ ȘI SE
ÎNCARCĂ ÎN PLATFORMĂ https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro în perioada 29.09.2025 ora 8,00
– 17.10.2025, ora 16.00.
Pentru cererea pe caz medical încărcați ca anexă doar documentul medical, în cazul în
care aveti certificat de încadrare în grad de handicap, atașați și certificatul de încadrare, iar
în platforma de înscrieri completați doar CNP-ul dvs. Nu este cazul să completați CNP-ul
părinților.
NOTĂ: Numerotarea și semnarea paginilor din dosar se face în ordinea prezentată de
formularul „Verificare conformitate … ANEXA 10” care va fi pus la sfârșitul dosarului și nu se
numerotează!
Bursele de ajutor social se acordă pe baza cererii studentului, aprobată de către Comisia de
burse pe facultate și însoțită de actele doveditoare corespunzătoare. Dosarele se depun exclusiv
online pe platforma pusă la dispoziție de universitate: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/
Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi
preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale
solicitantului și membrilor familiei.
Toti studenții care vor depune dosar pentru obținerea bursei pe caz social trebuie să încarce
în platformă Acordul olograf propriu și al membrilor familiei privind prelucrarea datelor cu caracter
personal, pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei de ajutor social. În baza
acestora, UBB va solicita organului fiscal adeverința de venit pe ultimele 12 luni anterioare cererii.
Studenții care nu încarcă aceste acorduri nu vor fi eligibili pentru obținerea bursei (nu se poate face
verificarea veniturilor la organul fiscal competent).
Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție de situația în care
se află studentul.
Pot beneficia de bursă de ajutor social cu caracter permanent, pe durata unui semestru, studenții de
la învățământul cu frecvență, în ordinea de prioritate stabilită mai jos:
- studenții orfani de unul sau ambii părinți, studenții care provin din familii monoparentale sau
studenții proveniți din centre de plasament și care nu realizează venituri peste plafonul
pentru acordarea bursei sociale. - studenții care se află în evidențele dispensarului studențesc sau a medicului de familie și
atestă cu documente medicale (eliberate de medicul specialist). Documentele medicale vor
fi și vizate obligatoriu de medicul de familie sau medicul dispensarului studențesc că suferă
de una din afecțiunile prevăzute de de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează la articolul
10 alineatul (9), litera b), prin menționarea clară a acestui lucru pe documentele medicale și
anume 1) studenții bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe
perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli
maligne, 4) sindromuri de malabsorbție severe, 5) boală cronică de rinichi în program de
dializă, 6) astm bronșic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grand mal, 8) cardiopatii
congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), 10) glaucom, 11)
miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme severe, 13) boli rare atestate de un
medic specialist 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice severe care necesită
tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie etc.), 16) surditate
bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, 19) cei cu
deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintă un Certificat de încadrare în grad de
handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu
pe membru de familie - studenții a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de începerea semestrului/anului
universitar un venit lunar net mediu 2503,66 lei/membru per membru de familie mai mare
decât salariul de bază minim net pe economie.
BURSE SOCIALE – Detaliere pe categorii
Art. 18. (1) Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție de situația în
care se află studentul.
(2) Studenții orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente, întrun singur document PDF, în această ordine, semnate pe fiecare pagină și numerotate, cu excepția anexei 10, care nu se numerotează:
- Anexa 7 – cerere tip;
- copie a cărții de identitate;
- copie a certificatului de naștere al aplicantului;
- copie/copii a/ale certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
- Anexa 8 – declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; - Anexa 12 – acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; - Anexa 13 – acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare
a bursei (dacă este cazul); - Anexa 9 – declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
(3) Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente, într-un singur document PDF, în această ordine, semnate pe fiecare pagină și numerotate, cu excepția anexei 10, care nu se numerotează:
- Anexa 7 – cerere tip;
- copie a cărții de identitate;
- declarație pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că
nu este căsătorit (dacă este cazul); - copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după
certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul); - copie după hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut/raport de
anchetă socială (dacă este cazul); - copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei (dacă este cazul);
- copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui (dacă este cazul);
- copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul);
- Anexa 8 – declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; - Anexa 12 – acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; - Anexa 13 – acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare
a bursei (dacă este cazul); - Anexa 9 – declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
(4) Studenții proveniți din serviciile de tip rezidențial, respectiv casele de tip familial, apartamentele, centrele de primire în regim de urgență și centrele maternale vor depune următoarele documente, într-un singur document PDF, în această ordine, semnate pe fiecare pagină și numerotate, cu excepția anexei 10, care nu se numerotează:
- Anexa 7 – cerere tip;
- copie a cărții de identitate;
- copie a certificatului de naștere a aplicantului;
- documente justificative privind situația în care se află:
a) adeverință din care să rezulte faptul că solicitantul se află în plasament;
b) copie a hotărârii judecătorești din care rezultă că solicitantul se află în plasament
familial; - Anexa 8 – declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; - Anexa 12 – acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; - Anexa 9 – declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
(5) Studenții care solicită burse pe motive medicale vor depune următoarele documente, într-un singur document PDF, în această ordine, semnate pe fiecare pagină și numerotate, cu excepția anexei 11, care nu se numerotează:
- Anexa 7 – cerere tip;
- copie a cărții de identitate;
- document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de
specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul
diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de
handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al
problemei medicale de care suferă studentul, încadrarea o poate face medicul specialist,
medicul de familie sau medicul facultății. Documentul medical va fi vizat de către medicul
de familie sau de către medicul arondat facultății; - Anexa 12 -acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; - Anexa 9 – declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice.
- Anexa 11 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social – caz medical;
(6) Studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie vor depune următoarele documente, într-un singur document PDF, în această ordine,
semnate pe fiecare pagină și numerotate, cu excepția anexei 10, care nu se numerotează:
- Anexa 7 – cerere tip;
- copie a cărții de identitate;
- copie a certificatului de naștere a aplicantului;
- copii ale cărților de identitate ale părinților;
- copii ale certificatelor de naștere și ale buletinelor/ cărților de identitate (dacă este cazul),
ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținerea părinților; - declarație pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii
majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflați în întreținerea familiei, care nu
urmează o formă de învățământ și nici nu obțin venituri proprii; - Anexa 8 – declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent,
obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse
impozitului pe venit; - Anexa 12 – acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal
pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei; - Anexa 13 – acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind
prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare
a bursei (dacă este cazul); - Anexa 9 – declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
(12) Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinții studentului lucrează sau
domiciliază în străinătate sau dacă veniturile familiei sunt zero.
(13) Dosarele depuse în vederea obținerii unei burse de ajutor social se preiau în forma
înaintată de student. Este interzis refuzul de înregistrare a dosarului. Completarea acestor
dosare survenită ulterior depunerii nu este posibilă dacă termenul pentru depunerea dosarelor
a expirat, cu excepția clarificărilor solicitate de Comisia de burse pe facultate și universitate.
COMISIA DE ACORDARE A BURSELOR PE FACULTATE